Siste nytt
Les mer om hvorfor det er så viktig for kundene våre å være oppdatert på nyhetsbildet.
Ettervirkningene i næringslivet vil vare
Korona har preget nyhetsbildet det siste året, men nå kan det se ut som det er lys i enden av tunnelen. Hvordan vil Schibsted-redaksjonene dekke veien ut av pandemien, og ettervirkningene?
Privat- og samfunnsøkonomi i 2021
– Vi skal hjelpe leserne våre med å forstå hva som skjer, og da er privatøkonomi ett av flere områder der vi skal gjøre det lettere for leserne våre å ta kloke, informerte valg.
Nok en annerledes sommer i nyhetsbildet
Hvordan går det med turistnæringen, med servicebransjen, og med norsk næringsliv generelt? Kan vi reise, bør vi reise, og har vi riktig forsikring?
– Uten tilgang på nyheter ville ideene våre vært irrelevante
Teknologidirektøren i Bouvet mener det er viktig at de deler den samme forståelsen av samfunnet som kundene sine – for å forstå premissene for hva de skal løse for dem.
Schibsted Bedrift med eksperiment som ingen ville være med på
Vi spurte en rekke av de største norske kunnskapsbedriftene om de ville være med på et spennende eksperiment: Å kutte nyhetstilgangen til alle ansatte i en hel uke. Se responsen vi fikk.
8 av 10 forventer at kolleger holder seg oppdatert på nyhetsbildet
En ny undersøkelse viser at norske arbeidstakere både forventer at arbeidskameratene deres er oppdatert på nyheter, og mener at de selv har behov for nyhetstilgang for å kunne gjøre jobben sin.
– Nyheter gir nyanser og perspektiv
Når man skal starte helt fra bunn og bygge opp en ny bedrift, krever det naturlig nok både innsikt, oversikt og informasjon. Nye fagfelt skal utforskes, nye markeder skal erobres – og det gjerne uten spesifikk utdannelse eller erfaring på akkurat det området man skal inn i, forteller Lasse Brurok, Bookis-medgründer.
– Uten tilgang til informasjon, får man ikke i gang dialogen
– Det er farlig for bedriften om de som utgjør en bedrift ikke følger med på verden rundt seg, mener Cathrine Laksfoss, leder for Schibsted Distribusjon, styreleder Helthjem, Morgenlevering.no og Schibsted Distribution.
– Viktig at hele organisasjonen har en forståelse for hva som foregår i verden
Arbeidsgivere kan være med på å gjøre det lettere for menneskene i organisasjonen å ta til seg informasjon og orientere seg, mener Øyulf Hjertenes.
– De store tankene oppstår når du minst venter det
Å stimulere nysgjerrigheten hos folk er utrolig viktig, mener Schibsteds konsernsjef Kristin Skogen Lund. Hun tror at ved å gi de ansatte tilgang på bred og variert informasjon og ulike perspektiver, åpner du for at de store tankene kan blomstre.
Hvordan preger nyhetsbildet din arbeidsplass?
Evnen til å håndtere plutselige hendelser som påvirker din egen eller kunders virksomhet, er vesentlig i en rekke kunnskapsintensive yrker.
Sumeet Singh Patpatia om fremtidens arbeidsplass
Hvor viktig blir det å ha fokus på mangfold i arbeidslivet i tiden fremover? Helt avgjørende, mener Sumeet Singh Patpatia, Head of Diversity, Inclusion and Belonging i Schibsted.
– Fokus på utenriks skiller oss fra andre redaksjoner
Norske bedrifter som er involverte i utenlandske markeder, er nødt til å følge med på hva som rører seg utenfor Norges grenser. Da har de mye å vinne på å la sine ansatte få fri tilgang på Aftenposten, mener sjefredaktør Trine Eilertsen.
Hvorfor investere i digital nyhetstilgang i din bedrift?
Schibsted Bedrift har samlet 16 av landets sterkeste nyhetskilder på ett sted, så den komplette digitale nyhetsoversikten er lett tilgjengelig.
– Bred kunnskap er viktig i alle bedrifter
Det å holde seg oppdatert på nyhetene, er å holde seg oppdatert på hva som betyr noe for folk flest, mener Frøy Gudbrandsen, sjefredaktør i Bergens Tidende. Derfor er det å følge med i nyhetsbildet viktig for bedrifter som ønsker å holde seg relevante.
Behovet for kvalitetssikret informasjon er enormt
Vi lever i et kunnskapssamfunn. Vi konsumerer mer informasjon enn noensinne. Når utviklingen går i rasende tempo, er opplyste medarbeidere den viktigste kapitalen bedrifter har.
Nøkkelen til å forstå regional politikk og næringsliv
Regionsavisene tilbyr et unikt perspektiv på både nasjonale og regionale saker, mener sjefredaktør i Stavanger Aftenblad, Lars Helle. Det kan være en svært viktig ressurs for både små og store norske bedrifter.
Schibsted Bedrift er en del av kunnskapsløftet
DNB har satt kompetanseløft øverst på agendaen i bankens strategi. For å holde oversikten i en verden med raske og uforutsigbare skift, har banken valgt å gi alle ansatte lik tilgang til nyheter fra Norges største mediehus.
Ansatte som følger med i nyhetsbildet, tar bedre beslutninger
Vår arbeidsdag blir mer digital, og våre arbeidstider og arbeidssteder blir stadig mer fleksible. Dette har ført til nye måter å forholde seg til nyheter på.
Mer effektiv arbeidshverdag med bedriftsabonnement
Som del av sin digitaliseringsstrategi, tegnet Vest-Agder fylkeskommune bedriftsabonnement som gir ansatte i sentraladministrasjonen tilgang til avisen akkurat når de trenger det.
Elkjøp sparte penger på sitt bedriftsabonnement
Elkjøp tegnet bedriftsabonnement og kuttet kostnader og sikret ansatte et helt nødvendig arbeidsverktøy.
Det koster lite å få ansatte som tenker større
Store tanker kan oppstå på uventede steder. Med bedriftsabonnement fra Schibsted Bedrift kan alle på jobben lese nyheter når, hvor og hvordan de selv foretrekker.